googleearth googleearth
1900
BLOG

Pierwsze wrażenia ze Street View po ogromnej aktualizacji

googleearth googleearth Rozmaitości Obserwuj notkę 6

Nareszcie przespacerowałem się po moim mieście bez wychodzenia z domu :) Byłem nawet w miejscach, w których nie byłem od wielu lat, zobaczyłem jak tam się zmieniło. Od razu rozpoznałem sąsiadów i znajomych, pomimo zamazanych twarzy, Jest nawet sąsiad, który  już nie żyje, ale w lipcu 2012 gdy robiono zdjęcia jeszcze żył i został złapany przez Samochód Google :) Próbuję ustalić godzinę o której były robione zdjęcia w moim mieście. Słabo widać zegar na dworcu kolejowym, ale po umiejscowieniu słońca i cieni obiektów szacuję, że było to godzina 12:00 w południe. Chociaż gdzieniegdzie słońce jest trochę na wschód, a innym razem jakby lekko pomarańczowe, ale to widocznie zmiana trybu naświetlenia w aparacie. Znalazłem też parę zn ajomych osób, która idą swoją wydeptaną drogą do pracy, znajoma z pobliskiej piekarni szła widocznie na druga zmianę, czyli mogła zostać uchwycona około godziny 14:30-15:00. Również mój lekarz rodzinny został złapany jak wchodził do przychodni. Przyjmuje od 12:00 godziny, ale nadal nie potrafię jednoznacznie stwierdzić o której godzinie były tam robione zdjęcia. Mnie akurat na szczęście nie było nigdzie w tym czasie poza domem :) Za to moje okna mają wywaloną kołdrę na parapecie która się suszy haha. Na murach budynków widać wszelkie wulgaryzmy napisane sprayem przez chulilganerię i kibiców lokalnych klubów piłkarskich. 

Kilka fotek z mojego miasta:

 

No niestety, ale za komuny nie było ludzi grzebiących w śmietnikach.

 

Policjant wypisujący mandat.

 

Może warto by się odchudzić i do tego czasu nie chodzić bez koszulki?

 

Ciąg dalszy nastąpi, cały czas wyszukuję naciekawsze miejsca i sytuacje. Będę regularnie wrzucał zdjęcia.

 

Zdziwił mnie artykuł serwisu gazeta.pl (portal należący do Gazety Wyborczej, więc nic dziwnego) w którym autor marudzi, że "zdjęcia są nieaktualne"

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,13791739,Katowice_i_inne_miasta_sa_w_Google_Street_View__Ale.html

 

Katowice i inne miasta są w Google Street View. Ale jest pewien problem

bed
 
23.04.2013 , aktualizacja: 23.04.2013 13:26
A A A Drukuj
Jeszcze zielona aleja Korfantego

Jeszcze zielona aleja Korfantego (fot. maps.google.pl)

 
Katowice i inne miasta są już w Google. Ale jest jeden mankament - widoki są archiwalne
(gazeta.pl)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

No przecież wiadomo, że zdjęcia zrobione w 2012 roku przechodzą długi proces obróbki, łączenia, zamazywania twarzy, tablic rejestracyjnych itd. Więc co on chciał? Zdjęcia z wczoraj? Żałosne. Newsa z gazeta.pl skopiowały również niektóre inne serwisy, ale najlepsze są komentarze czytelników, które wszystko mówią:

 

 

 

Katowice i inne miasta są w Google Street View....

baca19 23.04.13, 13:56 Odpowiedz 
Tu już pozostał śmiech bo nie ma innej reakcji, jak jest coś fajnego to ZAWSZE trzeba znaleźć jakiś mankament choćby z najczarniejszej DUPY. A z kiedy miały być te zdjęcia? Najlepiej z jutra. W inny miastach jest jeszcze gorzej. Ja bym się bardziej pluł że na mapach google zdjęcie satelitarne Katowic pokazuje jeszcze dworzec w Kato sprzed remontu.

------------------------------

No właśnie. Samochód jest inaczej zaparkowany, zdjęcie nieaktualne! Żądam aktualnego zdjęcia! Hahahaha :D No i teraz niebo jest zachmurzone, a na zdjęciu jest słońce. Co to ma znaczyć!!! Zdjęcie nieaktualne!!!

 

Dobra, jedyne czego można się przyczepić, to nadal nieaktualne zdjęcia satelitarne niektórych miejscowości w województwie lubuskim, wielkopoplskim i podlaskim, więc śmiesznie wygląda miasto, w którym mapa satelitarna jest "sraczkowatej" jakości, ale za to jest Street View :)  No i kilka dziur w zasięgu Street View:

Jest sobie niebieski obszar z dostępem do SV i nagle koniec! Nie ma go przez kilkadziesiąt, lub kilkaset metrów i dalej z powrotem jest. I znów nie ma. I znów jest. I tak w kółko aż do zakończenia tych dziur. Ale dlaczego tak jest? Przecież  te drogi są cały czas przejezdne, nie ma na nich żadnych remontów, utrudnień, nic. Kiedy zostaną uzupełnione braki?

A tutaj:

 

pominięto most drogowy nad torami kolejowymi (ul. Stanisława Moniuszki). Co prawda jest to jakieś 30 metrów, ale dlaczego został wykluczony z widoku Street View? Również nie było na nim żadnych remontów w ostatnim czasie, ani innych utrudnień.

 

Pragnę tylko dodać, że to są mankamenty do których  można sieprzyczepić NA SIŁĘ, wcale nie obniża to jakości usługi Street View! Ruszam w dalszę drogę. Nie starczy mi czasu na czytanie gazet, czasopism, oglądanie filmów itd. Na dworze ładna pogoda, a ja siedzę cały dzień przy kompie i oglądam nowe miejsca w Street View :)

googleearth
O mnie googleearth

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości